【中英字幕】《NDA》- Billie Eilish | Chill Pill |中文歌詞


十七歲那年一舉成名,有了名望和財富,但日常的一部分卻被迫剝奪。

尾隨在身後的陌生人、滿天的流言蜚語充斥著生活,

甚至需要身邊的人簽下保密協議,以確保隱私與自身安全。

光鮮亮麗的外衣下,覆蓋了多少空虛與無奈?

這是Billie Eilish的故事。


♯♪♫♪♩♬♬

NDA
Billie Eilish


[Verse 1]

Did you think I'd show up in a limousine? (No)

以為我會搭著豪車登場?

Had to save my money for security

為了安全我必須節省開銷

Got a stalker walkin' up and down the street

總有人跟蹤我在街上遊蕩

Says he's Satan and he'd like to meet

說自己是撒旦 想見見我的全貌

I bought a secret house when I was seventeen (Hah)

17歲那年偷偷買了一棟房

Haven't had a party since I got the keys

但拿到鑰匙後也不曾開過派對

Had a pretty boy over, but he couldn't stay

有個男孩來過 可也不能久留

On his way out I made him sign an NDA, mm

離開前 我要他簽下保密協議

Yeah, I made him sign an NDA

我要他簽下保密協議

Once was good enough

一次就已足夠

'Cause I don't want him having shit to say-ay, ayy, ayy, ayy-ayy

我不想他在外面製造流言蜚語


[Chorus]

You couldn't save me, but you can't let me go, oh, no

你救不了我 但請別讓我離開

I can crave you, but you don't need to know, oh-oh

我渴望著你 但你不需要知道


[Verse 2]

Mm-mm, mm-mm

Thirty under thirty for another year (Another year)

再度登上傑出青年榜

I can barely go outside, I think I hate it herе (Think I hate it here)

去不了外頭 而我痛恨這裡

Maybе I should think about a new career

或許該思索新的工作

Somewhere in Kaua'i where I can disappear

像是在考艾島上 不再被注目

I've been havin' fun (Fun, fun, fun) gettin' older now

我一直享受其中 而現在長大了


Didn't change my number, made him shut his mouth

沒有換過號碼 請他閉上嘴

At least I gave him something he can cry about

至少給了他夠哭很久的回憶

I thought about my future, but I want it now, oh-oh

想像過未來 此刻我迫切渴望

Want it now, mm-mm-mm

此刻我迫切渴望

You can't give me up

請你不要放棄我


[Chorus]

You couldn't save me, but you can't let me go, oh, no

你救不了我 但請別讓我離開

I can crave you, but you don't need to know, oh-oh

我渴望著你 但你不需要知道


[Outro]

Did I take it too far? (Did I take it too far?)

我是不是太過頭了?

Now I know what you are (Are)

現在我看清你的為人

You hit me so hard (So hard)

你給了重重一拳

I saw stars (I saw stars)

我眼冒金星

Think I took it too far (Too far)

我想我太過頭了

When I sold you my heart (My heart)

我將心意寄託於你

How'd it get so dark? (So dark)

但那份心意怎麼變得如此灰暗?

I saw stars (I saw stars)

我眼冒金星

Stars (Stars)

眼冒金星


英文歌詞來源:https://genius.com/Billie-eilish-nda-lyrics



熱門文章