【中文歌詞】《To Die For》- Sam Smith 山姆·史密斯 | Veronica | POPMusic翻譯機


「to die for sam smith」的圖片搜尋結果
2020情人節當天所發表的《To Die For》是一首帶著略為感傷獨白的情歌
Sam Smith在Twitter和Ins上都曾分享到,這首歌和自己內心深處有著深刻的連結
他說自己傾盡內心和靈魂投入在這首歌中,更在寫歌的兩年中呈現了最真實的自己

要找到一個值得傾盡一生去愛的人是如此的困難
為愛願意赴湯蹈火 甚至願意以性命相抵的決心是如此可貴
但卻因此害怕招致他人畏懼的眼光 也害怕這樣的愛將使對方備感壓力
然而這一切孤寂的獨白不過是一份對愛最單純的渴望

Sam Smith唱出自己內心因孤單而略顯卑微的感觸
《To Die For》-  Sam Smith 中文歌詞版

《To Die For》-  Sam Smith(Official Video)
To Die For 官方MV版本


點開MV細聽歌曲,下滑配合中文歌詞重新感受


♯♪♫♪♩♬♬♬




To Die For

Sam Smith


[Intro]
It is if everyone dies alone
是不是每個人都將獨自死去
Does that scare you?
你為此感到恐懼嗎?
I don't wanna be alone
我不想被孤獨籠罩


[Verse 1]
I look foryou
我尋找著你的身影
Everyday, every night
徹日徹夜的尋找
Iclose my eyes
我闔上雙眼
From the fear, fromthe light
以躲避恐懼 躲避光亮


[Pre-Chorus]
As I wander down the avenue, so confused
帶著滿腹迷茫遊走在大街上
Guess I'll try and force a smile
我想我只能嘗試強迫自己擠出微笑


[Chorus]
Pink lemonade sippin' on a Sunday
在某個週日啜飲著粉色的檸檬汽水
Couples holding hands on a runway
情侶們在伸展台上手挽著手
They're all posing in a picture frame
他們全正在相框裡擺著pose
Whilst my world's crashing down
而此時我的世界正在崩塌

Solo shadow on a sidewalk
孤寂的影子照印在人行道上
Just want somebody to die for
只是想要傾盡一生去愛一個人
Sunshine livin' on a perfect day
陽光灑落在完美的一天
While my world's crashing down
而此時我的世界正在崩塌
I just want somebody to die for
我只是想要傾盡一生去愛一個人


[Verse 2]
I long for you
我強烈渴望著你
Just a touch 
只要一個碰觸 
Of your hand
一個你手的碰觸
You don't leave my mind
你從不離開我的腦海
Lonely days, I'm feeling
在寂寞的日子裡 我總覺得
Like a fool for dreaming
自己像是在睡夢中的愚人


[Pre-Chorus]
As I wander down the avenue, so confused
帶著滿腹迷茫遊走在大街上
Guess I'll try and force a smile
我想我只能嘗試強迫自己擠出微笑


[Chorus]
Pink lemonade sippin' on a Sunday
在某個週日啜飲著粉色的檸檬汽水
Couples holding hands on a runway
情侶們在伸展台上手挽著手
They're all posing in a picture frame
他們全正在相框裡擺著pose
Whilst my world's crashing down
而此時我的世界正在崩塌

Solo shadow on a sidewalk
孤寂的影子照印在人行道上
Just want somebody to die for
只是想要傾盡一生去愛一個人
Sunshine livin' on a perfect day
陽光灑落在完美的一天
While my world's crashing down
而此時我的世界正在崩塌
I just want somebody to die for
我只是想要傾盡一生去愛一個人


[Bridge]
I just want somebody to die for (To die for)
我只是想要傾盡一生去愛一個人
I just want somebody to die for
傾盡一生去愛一個人
(Does that scare you?)
(I don't wanna be alone)


[Chorus]
Pink lemonade sippin' on a Sunday
在某個週日啜飲著粉色的檸檬汽水
Couples holding hands on a runway
情侶們在伸展台上手挽著手
They're all posing in a picture frame
他們全正在相框裡擺著pose
Whilst my world's crashing down
而此時我的世界正在崩塌

Solo shadow on a sidewalk
孤寂的影子照印在人行道上
Just want somebody to die for
只是想要傾盡一生去愛一個人
Sunshine livin' on a perfect day
陽光灑落在完美的一天
While my world's crashing down
而此時我的世界正在崩塌
I just want somebody to die for
我只是想要傾盡一生去愛一個人
I just want somebody to die for (To die for)
我只是想要傾盡一生去愛一個人 

熱門文章